Hantera ditt UL-kort

Spärra och beställ ersättningskort

Du som har registrerat ditt UL-kort får ett nytt kort med samma innehåll ifall du har tappat bort det. Ersättningskortet skickas till din adress där du är folkbokförd inom fem vardagar. Det nya kortet kostar dig inget. Däremot får du själv bekosta de resor du behöver göra medan du väntar på ditt ersättningskort.

Så här gör du för att spärra ditt kort:

  1. Klicka dig vidare till förlustgarantisidan
  2. Logga in
  3. Välj aktuellt kort och klicka på spärra

Observera att ditt kort måste innehålla minst 50 kr, fem dagar eller två resor för att utnyttja garantin. Registreringen görs i ett annat system som kan vara lite segt då och då och är inte anpassat för mobil eller läsplatta.

Obs! Har du årsbiljett? Hör av dig till oss så hjälper vi dig – 0771-14 14 14.

Trasigt kort

Anmäl och byt ditt trasiga UL-kort

Har ditt kort gått sönder? Här kan du anmäla det trasigt och beställa ett nytt.

Anmäl trasigt kort
Företag

Borttappat eller trasigt företagskort?

Har ditt företagskort gått sönder eller är borttappat? Fyll i formuläret så skickar vi ett nytt så snart som möjligt.

Anmälan