UL-biljett via autogiro
För dig som reser ofta är det både bekvämt och smidigt att betala din periodbiljett via autogiro. Du betalar i 10 månader och får var 11:e och 12:e månad betalningsfritt. Din biljett fortsätter att gälla tills du väljer att avsluta ditt autogiro, och du behöver bara se till att det finns täckning på ditt konto den 27:e varje månad när autogirodragningen ska göras.
Välj den biljett som passar dig
Biljetten som betalas via autogiro är en periodbiljett, och finns i två varianter: Vuxen och Rabatterad.
Biljetten är opersonlig så om du vill kan du låna ut den till någon annan som tillhör samma resenärskategori (vuxen/rabatterad). När du reser med en biljett till rabatterat pris behöver du kunna styrka din rätt att resa till det rabatterade priset, läs mer i villkoren som finns lite längre ner.
Priset för UL-biljett via autogiro är detsamma som priset för en 30-dagarsbiljett. Aktuella priser kan du hitta i menyn under rubriken Biljetter.
Ansökan
Du ansöker enklast digitalt med hjälp av e-legitimation via länken som finns här nedanför. Om du inte har e-legitimation kan du istället skicka in din ansökan på en utskriven blankett. Blanketten heter "Medgivande till betalning via Autogiro" och den hittar du här nedanför.
Din ansökan behöver vara oss tillhanda senast den 15:e i månaden innan biljetten ska börja gälla.
Förlustgaranti
Vi håller koll på vilket UL-kort din biljett finns på. Om du tappar bort kortet kontaktar du UL Kundtjänst på 0771-14 14 14, så spärrar vi ditt förlorade kort och skickar ut ett nytt. Det nya kortet kostar ingenting, men du får själv betala för de resor du gör medan du väntar på ditt nya kort.