Skolkort

Tappat eller trasigt skolkort?

Förlustanmälan

Här anmäler du trasigt eller borttappat kort

Vid anmälan spärras kortet och anmälan kan inte hävas. Du kan inte göra en ny anmälan inom 14 dagar efter din anmälan.

Observera att ditt/barnets namn måste stå på postlådan eller dörren för att det nya skolkortet ska komma fram. Det är din kommun som lämnar uppgifter till oss om vart kortet ska skickas.

Om ditt kort går sönder?

Skulle kortet sluta fungera kan du/ditt barn få ett ”trasigt-kort-kvitto” av bussföraren, som gäller som biljett i max sju vardagar. Gör en anmälan och beställ ett ersättningskort så snart du kan.

Om du tappar bort ditt kort?

Om du/ditt barn förlorar sitt kort ska du anmäla det och beställa ett ersättningskort så snart du kan. Ett nytt kort med läsårsbiljett kommer då att skickas hem till din folkbokföringsadress inom sju vardagar. Under tiden får du själv bekosta dina resor.

Jul och nyår

Under jul och nyår skickar vi inte ut några ersättningskort. Samtliga anmälningar kommer att tas emot och skickas med posten under första veckan i januari.

Om dina personuppgifter

När du använder dig av förlustgarantin samlas dina personuppgifter in för att ta hand om ditt kort på bästa sätt. De används i syfte för att erbjuda dig en förlustgaranti. Vill du veta mer om vår hantering kring personuppgifter, se vår sida om GDPR.