Köpvillkor för e-handel på Mitt UL-kort hos UL

Dessa villkor tillämpas för köp av biljetter via Mitt UL-kort.

Säkerhet kring personuppgifter
UL är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av UL-biljetter. De personuppgifter som du lämnar för dig och, i förkommande fall, ditt barn, såsom namn, adress, postnummer, telefonnummer, e-postadress och uppgift om bank används för att kunna bekräfta ditt köp och genomföra försäljningen av biljetter till dig via denna webbplats.

Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla elektroniskt via Internet. Denna lag gäller även för köp av UL-biljetter.

UL upprätthåller tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter. Du har rätt att få information om behandlingen av dina personuppgifter samt att begära att felaktiga uppgifter rättas. Om du har önskemål om information eller att en uppgift rättas kan du kontakta UL på nedan angivna adresser eller telefonnummer.

Uppgifterna kommer inte att lämnas ut i något kommersiellt eller annat syfte, men kan komma att användas internt inom UL.

UL
Box 1400
751 44 Uppsala
Tel: 0771 – 14 14 14 
Momsregistreringsnummer: 232100-0024
info@ul.se

Betalning
För att kunna köpa och ladda biljetter och reskassa på ditt UL-kort via Mitt UL-kort behöver du tillgång till en dator med internetuppkoppling. Du kan betala dina biljetter med betalkort, VISA eller MasterCard.

Leveranstid
Biljetten laddas på ditt UL-kort och finns tillgänglig att hämta upp i en biljettmaskin på våra bussar eller på perrongen åtta timmar efter att köpet genomförts. Observea att du inte kan hämta produkten hos tågvärdarna ombord på tåget.

Bekräftelse
Så snart betalningen godkänts visas en bekräftelse på din skärm. Vi skickar även en bekräftelse till den e-postadress du har uppgett vid beställningen.

Ångerrätt
Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transporter varför köp av UL-kort inte medför någon ångerrätt. Däremot hänvisas till länken till UL:s regler om återköp nedan.

Fel, försening, återköp och förlorade kort
Om du skulle få fel biljett laddad på kortet eller om biljetten inte laddas på ditt kort trots att åtta timmar gått ber vi dig ta kontakt med oss på telefon 0771 – 14 14 14 eller på adress:

UL
Box 1400
751 44 Uppsala

Mer information om våra olika kort och priser, återköpsregler och förlustgarantin hittar du på ul.se.

Missbruk
UL kan komma att blockera person från vidare användning av denna tjänst om tjänsten missbrukas.

Avtal
Om du genomför ett köp godkänner du samtidigt:

  • att UL registrerar uppgifterna du lämnar på formuläret
  • att UL registrerar uppgifter om din bank