Buss ersätter tåg mellan Uppsala och Arlanda

Från lördag 21 april kl 12.15 till söndag 22 april kl 12.20 är all tågtrafik inställd på sträckan Uppsala – Arlanda på grund av järnvägsarbeten mellan Uppsala och Knivsta. Bussar ersätter SL-pendeln under denna tid.

Trafikverket utför arbeten på järnvägen mellan Knivsta och Uppsala 21-22 april. Det gör att tågtrafiken på sträckan Arlanda – Uppsala ställs in mellan kl 12.15 den 21 april och kl 12.20 den 22 april.

SL-pendeln ersätts med bussar som körs med två linjer. En busslinje kör direkt Arlanda – Uppsala (linje 40U) och omvänt och den andra busslinjen kör Arlanda – Knivsta – Uppsala (linje 40K) och omvänt. I Knivsta avgår bussarna från hållplats X och i Uppsala hållplats E6/E7. På Arlanda avgår bussarna från Sky city.

Sista ersättningsbussen 40K söderut natt mot söndag 22 april går Uppsala C- Knivsta- Arlanda C- Upplands Väsby – Sollentuna - Solna Station - Solna Centrum- Stockholm C.

Sista ersättningsbussen 40K norrut natt mot söndag 22 april går Märsta-Knivsta- Uppsala C- Storvreta-Vattholma- Skyttorp-Örbyhus-Tobo- Tierp.

Detaljerad information om vilka avgångar som berörs finns på SL:s hemsida sl.se.

Upptåget
Söndag 22 april ersätts Upptågets avgång kl 4.20 från Uppsala till Arlanda och avgången kl. 4.50 från Arlanda till Uppsala med buss.

Längre restid
Ersättningsbussarna har längre restid än tåget och därför uppmanas resenärer som har tid att passa att ta en tidigare avgång.

Ytterligare information: Johan Hammar, tel 018-611 19 74 (UL:s pressjour).