Testresenär skolpersonal Uppsala kommun

FAQ - vanliga frågor och svar

Vem kan ansöka om att bli testresenär i kampanjen för skolpersonal?

Jag har varit testresenär tidigare, kan jag ansöka igen?

Vad innebär det att bli testresenär?

Hur ansöker jag om att bli testresenär?

När är testperioden?

Blir alla som söker antagna som testresenärer?

När får man besked om man blir utvald som testresenär?

När är sista ansökningsdag?

När skickas biljetten ut?

Hur använder jag UL-appen?

Är biljetten personlig?

Vad händer om jag som testresenär blir sjuk eller av annan anledning inte kan resa minst två dagar per vecka under testperioden?

När skickas uppföljningsenkäterna ut?

Är det inte orättvist mot de som redan reser med UL?

Hur och var gäller testresenärsbiljetten?

Jag arbetar i förskolan på Uppsala kommun, kan jag ta del av kampanjen?

Varför har ni valt att fokusera på just skolpersonal som är anställd i den kommunala gymnasie- eller grundskolan i Uppsala kommun?

Hittar du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss gärna via mail kampanj@ul.se eller telefon 0771-14 14 14.