Vi finns här för dig

UL Kundtjänst

Vår kundtjänst finns tillgänglig för dig alla dagar i veckan, året runt. Vi öppnar klockan 6 på vardagar och klockan 8 på helger och har öppet till klockan 22 varje kväll. Hör av dig till oss om du har frågor om resor, biljetter eller har andra frågor om vår trafik. 

På vår Facebooksida är du välkommen med frågor, synpunkter och tips. Här informerar vi också om viktiga saker som rör kollektivtrafiken och svarar på inlägg måndag-fredag 816.30. 

Telefon: 0771-14 14 14
Sociala medier: facebook.se/ultrafik

Tänk på att det som skickas in till myndigheter blir en allmän handling som kan komma att läsas av utomstående, enligt offentlighetsprincipen.

Chatta med oss

Nu kan du kontakta vår kundtjänst via chatt och få svar på frågor. När vi erbjuder servicen finner du fliken "Chatt" nere till höger på alla sidor. Klicka där, så startar den.

UL Center

Vår alldeles egna butik ligger i stationshuset på Uppsala Centralstation. Här kan du få hjälp med det mesta som rör dina resor och ladda på ditt UL-kort. 

Öppettider:
Vardagar klockan 719
Lördagar klockan 917
Sön- och helgdag - stängt

Öppettider för hela Uppsala Centralstation hittar du hos Jernhusen.

Huvudkontoret

Region Uppsala
Trafik och samhälle
751 85 Uppsala
Besök: Storgatan 27, Regionens hus
Organisationsnummer: 232100-0024
Växel: 018-611 00 00

Mejla oss

Har du en enklare fråga?

Har du en enklare fråga om ex. biljetter eller en resa? Du kan i det fallet mejla fragaoss@ul.se, så hjälper vi dig!

Observera att vi inte hanterar synpunkter på denna mejladress.

Diariet

Ska du skicka in en handling av offentlig karaktär?

Skrivelser från exempelvis föreningar, myndigheter och företag skickas till adressen nedan. Alla inkomna ärenden registreras och publiceras på nätet tillsammans med Region Uppsalas diarier.

E-post: registrator.ktf@regionuppsala.se
Region Uppsalas diarier: www.lul.se/landsting--politik/medborgare/diarium/