Jobba hos oss

Kundinformatör

Referensnr KTF02/2019
Sista ansökan      den 28 februari 2019
Förvaltning Trafik och samhälle
Arbetsplats Kundtjänst


Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Hos oss arbetar cirka 100 medarbetare. Vårt förvaltningsuppdrag är att inom Uppsala län och till angränsande områden utveckla och bedriva hållbara transporter. Under varumärket UL utförs även länets kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.

Trafik och samhälle, en del av Region Uppsala, söker nu noggranna och serviceinriktade kundinformatörer, ett utmanande och ansvarsfullt arbete som berör många - mitt i verksamheten.

Tjänsten tillhör UL:s kundtjänst, en del av avdelningen för försäljning och kommunikation. UL:s kundtjänst ansvarar för att ge UL:s kunder service genom försäljning, trafikupplysning och trafikinformation. Kundtjänst har även hand om UL:s förseningsersättning, kundsynpunkter, reklamationer samt support av UL:s digitala försäljningskanaler. Kommunikationen med kunderna sker via telefon, mejl, brev, Facebook samt i butiken UL Center i Uppsala.

Ditt uppdrag
Som kundinformatör har man som ansvar att finnas där för våra kunder och vara vårt främsta ansikte utåt. Det innebär både att vägleda, informera och möta våra kunder i vår butik UL Center i allt som rör resor, trafik och biljetter. Men också att ge support över telefon och svara och ta vara på kundsynpunkter i olika kommunikationskanaler. Det finns även möjlighet att vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter inom kundtjänst.

Dina kvalifikationer
Du drivs av mötet med människor och som person är du serviceinriktad, noggrann och har hög arbetsmoral. I mötet med kunden är du proffsig, hjälpsam och tillmötesgående. Du är lösningsorienterad och innovativ när du stöter på problem och har lätt för att arbeta tillsammans med andra.

Vi söker dig som har minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av kommunikation med kunder via Facebook, mejl och brev är meriterande, likaså tidigare erfarenhet inom kollektivtrafik.

Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 08.00 till 22.00, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning.

Anställningen är visstid, timanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Läs mer på: http://www.ul.se/jobba hos oss

Välkommen till oss!

Vill du veta mer?
Kundtjänstchef Ellen Åberg, 018-611 19 47, ellen.aberg@ul.se
För Vision Johan Damström, 018-611 19 76, johan.damstrom@ul.se
För Saco Åsa Viklund, 018-611 19 63, asa.viklund@ul.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök till jobbet som Kundinformatör, ref nr KTF02/2019