Köp med Nordeakort i UL-appen

Är du Nordeakund och har problem med köp av biljetter eller laddning av reskassa i vår UL-app? Nordea genomförde nyligen en ändring som påverkar internetköp. Detta innebär att du som kund måste göra en återställning i vår app och sedan registrera kortet på nytt samtidigt som du har öppnat ditt kort för internetköp på Nordeas internetbank/mobilbank.

Du kan göra en återställning av din registrering i UL-appen genom att klicka på ”Mina köpinställningar” i menyn, och därefter ”Återställ UL-appen” så försvinner din registrering. Du kan sedan registrera dig igen genom att klicka på ”Registrera betalkort” i menyn.

Observera att du inte tappar din laddade reskassa när du återställer appen och registrerar dig på nytt. Din reskassa dyker upp igen efter att du registrerat dig igen, då din reskassa är kopplad till det telefonnummer du anger i appen.

För mer information om de ändringar Nordea infört, se Nordea.se